Waarom
- Bij knooppunt Hoevelaken (A1/A28) komt veel regionaal en doorgaand verkeer samen.
- Hierdoor staat er vaak file.
- Rijkswaterstaat pakt het knooppunt aan en verbreedt de aansluitende wegen.
- Zo verbeteren we de doorstroming en de verkeersveiligheid.
- Bovendien vergroten we de leefbaarheid voor de omgeving en de bereikbaarheid van het midden van Nederland.
Hoe
aanpakken knooppunt
wegverbreding Bunschoten – Barneveld en Nijkerk – Leusden
Wanneer
Nader te bepalen | In afwachting van de oplossing voor de stikstofproblematiek, zal opnieuw de planning voor het tracébesluit van project Knooppunt Hoevelaken plaatsvinden |
---|
Deze planning is niet volledig en kan nog veranderen.
Ga naar de interactieve projectwebsite en bekijk de toekomstige situatie
Procedure, lucht, geluid en natuur zijn vier belangrijke thema’s in het (ontwerp)tracébesluit en (ontwerp)saneringsbesluit. Over deze thema’s hebben wij korte animaties gemaakt. In enkele minuten per thema krijgt u de belangrijkste informatie die u helpt bij het lezen en begrijpen van alle documenten. Ook vindt u op deze pagina een animatie van het nieuwe wegontwerp.
Documenten
- Startnotitie en richtlijnen 1e fase MER
- Bestuursovereenkomst 2 (BOK 2), inclusief bijlagen (juni 2013)
- Bestuursovereenkomst 2 (BOK 2), geactualiseerde versie (mei 2018)
- Aanbiedingsontwerp
- Samenvatting ontwerptracébesluit, milieueffectrapport en ontwerpsaneringsbesluit
- Dossier knooppunt Hoevelaken (AD Amersfoort)