Nieuwsbericht

Aankondiging schriftelijke marktconsultatie imV3 deskundigheid

Gepubliceerd op: 4 maart 2024, 14.41 uur - Laatste update: 4 maart 2024, 15.14 uur

Rijkswaterstaat: Verkeer- en Watermanagement en netwerkdienst Incidentmanagement, is bezig met het inrichten van een meldpunt én helpdesk voor het Incident Management voor Vrachtauto-, Vracht- en Verontreinigingsdeskundigheid (imV3).

Aanmelden marktconsultatie 8 maart 2024

Deze (schriftelijke) marktconsultatie richt zich tot marktpartijen die diensten kunnen verzorgen op het gebied van een meldpunt en helpdesk voor vrachtauto-, vracht- en verontreiniging deskundigheid en de inzet van vrachtauto-, vracht- en verontreinigingsdeskundigen.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan verzekeraars, schade-experts en taxateurs.

Rijkswaterstaat wil marktpartijen hiermee in een vroegtijdig stadium betrekken om relevante informatie met elkaar te delen over een meldpunt en een helpdesk voor imV3 en de inzet van deskundigen ter plaatse bij incidenten in het kader van imV3.

Partijen hebben tot 8 maart 2024 - 15:00 uur de tijd om zich aan te melden door middel van het beantwoorden van de vragenlijst, te vinden op TenderNed.

Bijeenkomst 8 april 2024

Op basis van de aangeleverde vragen en opmerkingen over de contract- en aanbestedingsvoorbereiding en/of het project in de vragenlijst, zal er gekeken worden of een fysieke bijeenkomst nodig is.

De voorlopige datum van deze bijeenkomst is 8 april 2024. Nadere informatie hierover volgt via TenderNed.

Locatie: Publieksruimte Papendorpseweg in Utrecht 14.00 - 15.00 uur.

ImV3 Deskundigheid

ImV3 deskundigheid heeft als doel de verschillende belangen van de betrokkenen bij vrachtauto-incidenten, zoals ladingeigenaren, verladers/vervoerders, wegbeheerders, verzekeraars en bergers, te behartigen.

ImV3 is daarnaast een belangrijke schakel die:

  • beschikt over aantoonbare kennis met betrekking tot schade en schadevoorkoming aan voertuigen, milieu en lading (NIVRE-gecertificeerd of gelijkwaardig)
  • de kwaliteit van de ingezette imV3-deskundigen garandeert
  • de door de imV3-deskundigen uitgevoerde opdrachten documenteert en archiveert (imV3-rapport)

Het hele jaar, 24 uur per dag, 7 dagen per week ervoor zorgdraagt dat:

  • zij telefonisch bereikbaar is voor het ontvangen van opdrachten vanuit het Centraal Meldpunt Vrachtautobergingen (CMV)
  • er een helpdesk met benodigde deskundigheid beschikbaar is
  • naar behoefte gespreid over Nederland imV3-deskundigen bereikbaar en beschikbaar zijn, zodat deze na opdracht daartoe binnen 1 uur op incidentlocaties kunnen zijn