Werkzaamheden

Herstel Prinses Margriettunnel gaat 3e fase in

Gepubliceerd op: 25 oktober 2024, 10.00 uur - Laatste update: 25 oktober 2024, 10.11 uur

Onder de rijbaan van Sneek naar Joure in de Prinses Margriettunnel zijn nieuwe ankerpalen in de fundering aangebracht en ook zijn in dit deel van de tunnel wandankers geplaatst. Daarmee is de 2e fase van het herstel afgerond.

In de 3e fase van het herstel worden onder de rijbaan van Joure naar Sneek ankerpalen in de fundering aangebracht en ankers in de wanden geplaatst.

Weekendafsluiting Prinses Margriettunnel

De Prinses Margriettunnel wordt een weekend afgesloten in beide richtingen op de A7 tussen de aansluiting Joure West (23) en Sneek-Oost (22). We asfalteren dan nieuwe rijstroken, voeren markeringswerkzaamheden en realiseren de ombouw.

De omzetting kan alleen plaatsvinden met een complete afsluiting van beide rijstroken. De weekendafsluiting start op vrijdagavond 1 november om 19.00 uur en eindigt op maandagochtend 4 november 2024 om 05.00 uur.

Hinder op uw route?

Check voor vertrek de hinder op snelwegen en diverse N-wegen van Rijkswaterstaat

Zoek op route of wegnummer

Tijdens de weekendafsluiting van de A7 zijn onderstaande op- en afritten afgesloten:

  • oprit 21a Woudvaart
  • oprit 22B Sneek-Oost
  • oprit 23D Joure-West

Ook de verzorgingsplaats Bloksloot, inclusief het tankstation, is niet bereikbaar. Bij slechte weersomstandigheden kan de afsluiting worden verplaatst naar een ander weekend.

Omleidingsroutes Prinses Margriettunnel

Tijdens de weekendafsluiting van de Prinses Margriettunnel zijn verschillende omleidingsroutes beschikbaar, waaronder die via de A31 en A32. Al deze routes staan met gele borden aangegeven.

Herstel in de tunnelbuis

In fase 3 van het herstel wordt gewerkt in de tunnelbuis van Joure naar Sneek. In de tunnelbuis van Sneek naar Joure gaat alle verkeer rijden. 1 strook voor de rijrichting van Sneek naar Joure en 1 strook voor de rijrichting Joure naar Sneek.

Tussen beide rijstroken komt een betonnen afschermingswand te staan, waardoor het verkeer niet op de verkeerde weghelft terecht kan komen.

Rijstroken breder

Het bouwterrein in fase 3 neemt minder ruimte in beslag en ook is minder ballast nodig. Het voordeel hiervan is dat er meer ruimte is voor het passerende wegverkeer. De rijstrookbreedte gaat van 3 m naar 3,5 m. Hierdoor kan breder transport de Prinses Margriettunnel gebruiken. De maximumsnelheid blijft overigens 50 km/h.

Meer informatie werkzaamheden Prinses Margriettunnel

Kijk voor meer informatie op de website op de projectpagina A7: herstel Prinses Margriettunnel. Heeft u vragen of opmerkingen, neem dan contact met ons op.