A20: vervanging en renovatie Giessenbrug
Waarom
- De Giessenbrug (A20) is een belangrijke brug in de ring van Rotterdam.
- De huidige doorvaarthoogte voor de scheepvaart is 5.40 m en voldoet niet aan de scheepvaartklasse III van de vaarweg.
- De Giessenbrug wordt sinds 2017 niet meer bediend voor de scheepvaart.
- Daarnaast is renovatie of vervanging van verschillende onderdelen nodig om de brug veilig en toekomstbestendig te houden.
- De Giessenbrug is onderdeel van het programma Vervanging en Renovatie. Rijkswaterstaat werkt de komende jaren aan vervanging en renovatie van de bestaande infrastructuur.
Hoe
uitwerken van een permanente betonnen vaste Giessenbrug met een doorvaarthoogte van 6.60 m
Heb ik last van de werkzaamheden?
Ja, hinder tijdens de renovatie is niet te voorkomen. Zowel voor scheepvaart als wegverkeer verwachten we hinder. Om hinder voor de omgeving te beperken, voert Rijkswaterstaat werkzaamheden waar mogelijk tegelijkertijd en in verkeersluwe periodes uit, zodat wegafzettingen beperkt blijven. We werken daarbij ook samen met de provincie, gemeenten en andere organisaties aan bereikbaarheidsmaatregelen om de hinder te beperken.
Wanneer
2021/2024 | Planstudie |
---|---|
2025/2026 | Voorbereiding uitvoering |
2027 | Start realisatie |
Deze planning is niet volledig en kan nog veranderen.