Wilhelminakanaal Sluis II
Waarom
- In de huidige situatie is het Wilhelminakanaal in Tilburg maar deels bevaarbaar voor grotere schepen (klasse IV): vanaf rivier de Amer tot aan de instroom van rivier de Donge.
- We maken het kanaal, tot en met Haven Kraaiven in Tilburg, bereikbaar voor grotere schepen.
- Dit biedt economische kansen voor Tilburg.
- Binnenvaartschepen kunnen veel meer vervoeren dan vrachtwagens, waardoor minder wegtransport nodig is. Dit is goed voor het milieu en vermindert files.
Hoe
sloop en nieuwbouw Sluis II en afbouw Sluis III
afbouw van het kanaalpand tussen instroom Donge en Sluis II en tussen Sluis II en Sluis III
Samenwerking gemeente, provincie en Rijkswaterstaat
De gemeente Tilburg, de provincie Noord-Brabant en Rijkswaterstaat zijn samen opdrachtgever en dragen alle 3 bij aan de financiering van het project.
Wanneer
2025 |
|
---|---|
2026 |
|
Nog te bepalen |
|
Deze planning is niet volledig en kan nog veranderen.